Social Icons

17 Mart 2016 Perşembe

HAFİFE ALDIĞIM HASTALIĞIMLA MÜCADELEM

 Şimdiye kadar hafife aldığım hastalığımla mücadeleye yeni başladım. Ve güzel sonuçlar almaya da başladım. Hem bu sonuçları sizlere aktarmak hem de bende şimdiye kadar bende var olup da neden bir türlü kontrol altına almadığım hastalığım hakkında yeni öğrendiklerimi sizlerle de paylaşmak istedim.
 Arkadaşlar ben 25 senelik Ülseratif Kolit hastasıyım. Ülseratif kolit nedir peki;bir bağırsak iltihaplanması. Ne doğru dürüst tedavi ettirebildim ne düzenli ilaç kullandım. Ayrıca hastalığımın alevlenmemesi için ne yapabilirim onu bile uygulayamadım. Düzenli ülseratif kolit diyetimi bile yapamadım. Sonuçta ya kabızım hep ya da ishalim...
 Peki beni tedaviye yönelten sebep neydi? Bunca senedir tedaviden yoksun olup hastalığıma özen gösteremeyişim ve birden atağa kalkışım. İlk yapacağınız hastalığınız vücudunuzun hangi bölgesinde olursa olsun onu önemsemeniz... İlaç tedavisini aksatmamanız, ayrıca hastalığınızda yemeniz gereken ve yememeniz gerekenlere de dikkat etmeniz şart. Bende son birkaç aydır hastalığımla ilgilenme isteği fırsatı oldu. Önce ilaç tedavisine başlandı kendi isteğimle doktoruma dedim ki ben tedavi olmaya geldim takipli hastanız olmak istiyorum. Zaten senelerdir tedavi olmak isteyipte bir türlü yolum bir büyük hastaneye düşememişti. Çeşitli nedenlerle ertelemiştim. İşte şimdi aradığım fırsat ayağıma gelmişti. Artık çok korktuğum son kolonoskopi esnasında bayılıp kalmışlığım bile korkutamazdı beni... Neyse kendi ayaklarımla gittim doktora artık kolonoskopi korkulu rüyam olmamalı diye düşündüm.
 Gerekli tahliller ve kolonoskopi yapıldı.Kolonoskopi hazırlık evresi biraz sorunluydu fakat beni yıldıramazdı. Kolonoskopi ise umduğum gibi rahat geçti.Ne de olsa güvendiğim bir hastaneye gelmiştim.Bu arada hastane seçimi de bana aitti. İlaç tedavisine başlandı günde 6 adet Salofalk ile... Yalnız bu hastalığın mücadelesine yeni başlamıştım ve bir şeyler eksikti. Ne mi eksikti. İlaç tedavisine başlanmadan önce kabız olan ben ilaca başladıktan sonra uzun süreli ishale maruz kaldım. Yani ilaç tamamdı kullanıyordum fakat diyetin (yemem gerekenlerle yememem gerekenleri ayırt etme) zamanı gelmişti. Bu hastalığa ne iyi gelirdi.Ne yesem ishalim biraz düzelirdi. Zaten az çok biliyordum amma yeterli değildi. Oturdum pc'nin başına küçük çaplı bir araştırma yaptım ve sonuç ortada. Aradığım bilgiler önüme geldi.Şimdi de bu bilgileri belki ihtiyacı olan olur sizlerle paylaşmak istiyorum. Peki bana iyi geldi mi bulunan bilgiler?? Sonuç olumlu. 4 günde ishalim gözle görülür ölçüde azaldı. Bende büyük bir mutluluk tabi ki...
 Peki ne yedim ne yemedim.Ne yaptım da sonuç iyi...Öncelikle yemeklere az yağ katılacak,sütlü-hamurlu tatlılar yasak. Yediğimiz sebzeler de çok iyi pişmiş olacak.


Bir faydalı yiyecek te probiyotik yoğurtlar, içindeki yararlı bakteriler sayesinde bağırsaklarınız kısa sürede düzene girecektir.

İŞTE ÜLSERATİF KOLİT DİYET LİSTESİ

SABAH:
1-2 çay bardağı az şekerli ıhlamur ya da açık çay
1 adet haşlanmış yumurta
2 kibrit kutusu beyaz peynir
2 tatlı kaşığı reçel(tanesiz) ya da bal

ARA ÖĞÜN:
Bir porsiyon meyve
Bisküvi

ÖĞLE:
1 kase pirinç,un veya şehriye çorbası,
2 köfte büyüklüğünde ızgara veya haşlama olaarak et,tavuk,balık
Pilav ya da makarna
İyi pişmiş az yağlı sebze yemeği
1 su bardağı yoğurt
Ekmek

İKİNDİ:
1 kibrit kutusu beyaz peynir
1 dilim ekmek
1 bardak ayran

AKŞAM:
Öğlenin ki ile yanı

YENİLEBİLİR SEBZELER: İyi pişmiş havuç, kabak, patates, ıspanak, taze fasulye, 
Günde 2 tatlı yağ fazlası yok.

BU DİYETE UYDUM HARFİ HARFİNE 4 GÜNDE KAYDA DEĞER SONUÇ ALDIM.

NOT:SADECE ÜLSERATİF KOLİT HASTALARINA UYGUN BİR DİYETTİR.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Blogger Templates